فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۱ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱ تیر) + آموزش چرا اپل هوش مصنوعی‌اش را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر عرضه نمی‌کند؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۳۱ خرداد) + آموزش فیلم کامل میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان با حضور محمد فاضلی و سیدمحمد بهشتی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویدئو | دقت مسحورکننده یک ماشین چیدمان و سرنگون‌کردن قطعات دومینو

  • کد خبر: ۱۳۶۷۴۴
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
ویدئو | دقت مسحورکننده یک ماشین چیدمان و سرنگون‌کردن قطعات دومینو
گرانت دیویس با قطعات لگو یک ماشین چیدمان و سرنگون کردن دومینو ساخته که یک شگفتی مهندسی است.

شهرآرانیوز - شاید دومینو برای خیلی‌ها یک بازی و سرگرمی باشد که ریشه‌های آن به بیش از ۷۰۰ سال قبل برمی‌گردد، اما بیشتر مردم دومینو را به عنوان یک اسباب‌بازی درنظر می‌گیرند که فقط زمانی سرگرم‌کننده است که آن‌ها را پشت هم بیندازیم، نه فرآیند استرس‌زای کنار هم گذاشتن آن‌ها. با در نظر گرفتن این موضوع، گرانت دیویس با لگو یک ماشین دومینوی چیدمان و افتادن ساخته که یک شگفتی مهندسی است.

ساخت ماشین‌هایی که می‌توانند کاشی‌های دومینو را در زنجیره‌های بلند بچینند، نسبتاً ساده است. درواقع، از دهه ۸۰ اسباب‌بازی‌های باتری‌داری وجود داشته‌اند که می‌توانند این کار را انجام دهند. چندسال پیش مارک رابر یک ماشین دومینوی خودکار طراحی کرد که می‌تواند ۱۰۰۰۰۰ کاشی را در ۲۴ ساعت کنار هم بگذارد.

وقتی قطعات می‌افتند و نوبت به تنظیم مجدد زنجیره دومینو می‌رسد همه ماشین‌های خودکار چیدمان دومینو بی‌اثر می‌شوند، چون  بعد از آن چیزی که معمولاً باقی می‌ماند، انبوهی از کاشی‌های پراکنده است که باید مرتب شوند، و دوباره به‌صورت دستی چیده شوند. پس لذت این عمل کجاست؟ دیویس راه‌حل بهتری می‌خواست: ماشینی که هم دومینو‌ها را می‌ریزد و هم آن‌ها را بار‌ها و بارها، در یک حلقه بی‌نهایت که نیازی به دخالت انسانی ندارد، می‌چیند. او برای ساخت چنین ماشینی و اینکه همه‌چیز چالش‌برانگیزتر باشد، خود را به قطعات لگو محدود کرده است.

دیویس از بیش از ۴۰۰۰ قطعه لگو برای ساخت این دستگاه استفاده کرده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت برای طراحی آن وقت گذاشته. این ماشین هر هفت ثانیه یک مجموعه ۱۰ تایی از دومینو‌ها را سرنگون می‌کند و دوباره بلند می‌کند؛ به این معنی که اگر این ماشین ۲۴ ساعت کار کند، به طور بالقوه با چیدمان و سرنگون‌کردن ۱۲۰۰۰۰ دومینو در یک روز یک رکورد جهانی را ثبت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->